REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Remont ważnego tunelu kolejowego na Dolnym Śląsku - krok w stronę całorocznych podróży do Czechartykuł
Pokaż artykuł
Remont ważnego tunelu kolejowego na Dolnym Śląsku - krok w stronę całorocznych podróży do Czech
PKP PLK S.A. przebudują tunel kolejowy na trasie z Wałbrzycha do Czech. Poprawa stanu obiektu w Unisławiu Śląskim, wcześniej zmodernizowany wiadukt, wyremontowane w ostatnich latach mosty oraz inne prace - łącznie za ok. 40 mln zł - na linii Boguszów-Gorce – Mieroszów (granica państwa) pozwolą przewoźnikom planować dogodne, całoroczne połączenia z naszymi sąsiadami.
Budowa wielkiej estakady na drodze ekspresowej S7 w Krakowie jest już na półmetku [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa wielkiej estakady na drodze ekspresowej S7 w Krakowie jest już na półmetku [FILMY+ZDJĘCIA]
Budowa estakady na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi jest już na półmetku! Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41. W połowie marca wykonawca wysunął odpowiednio segmenty nr 20 i 21.
Za rok nowy wiadukt w Młoszowej poprawi bezpieczeństwo na linii Kraków – Katowiceartykuł
Pokaż artykuł
Za rok nowy wiadukt w Młoszowej poprawi bezpieczeństwo na linii Kraków – Katowice
Ruszyła budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogi z torami na linii kolejowej E30. Wiadukt drogowy poprawi bezpieczeństwo mieszkańców Młoszowej. To kolejny taki obiekt zaplanowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na ważnej magistrali, łączącej Małopolskę ze Śląskiem. W ramach modernizacji za przeszło 2 mld zł, współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”, z podobnych wiaduktów korzystają już mieszkańcy Jaworzna, Krzeszowic i Trzebini.
Trwają prace przy modernizacji zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Trwają prace przy modernizacji zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu [FILMY]
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
Koleją ze Skarżyska-Kamiennej szybciej w kierunku Kielcartykuł
Pokaż artykuł
Koleją ze Skarżyska-Kamiennej szybciej w kierunku Kielc
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na modernizację linii kolejowej nr 8, na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tumlin. Do końca 2028 r. prędkość pociągów zostanie podniesiona do 120 km/h, co skróci podróże w kierunku Kielc. W ramach inwestycji za około 834 mln zł brutto przebudowane zostaną istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększy się przepustowość w transporcie ludzi i towarów.
Warszawa Zachodnia – windy i nowe perony zapewniają lepszy dostęp do koleiartykuł
Pokaż artykuł
Warszawa Zachodnia – windy i nowe perony zapewniają lepszy dostęp do kolei
Stacja Warszawa Zachodnia zyskała ułatwienia dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dwie windy zapewniają wygodny dostęp do zmodernizowanych peronów 6 i 7. Od 3 września podróżni wsiądą do pociągów z kolejnych nowych peronów. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.
Nowy most kolejowy na Regalicy w Szczecinie zwiększył możliwości kolei i żeglugi [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Nowy most kolejowy na Regalicy w Szczecinie zwiększył możliwości kolei i żeglugi [ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Wody Polskie wybudowały nowy most na Regalicy w Szczecinie. Przeprawa zwiększyła możliwości kolei i żeglugi na Pomorzu Zachodnim. Nowym mostem sprawniej i bezpieczniej może jeździć więcej pociągów. Poprawiło się bezpieczeństwo powodziowe. Inwestycja za ponad 300 mln zł współfinansowana jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Generalnym wykonawcą jest firma Budimex S.A. z Warszawy.
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie [FILM]
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
We Wrocławiu trwają prace przy budowie Alei Stabłowickiej i przebudowie odcinka ulicy Kosmonautów [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu trwają prace przy budowie Alei Stabłowickiej i przebudowie odcinka ulicy Kosmonautów [FILMY + ZDJĘCIA]
Trwają zaawansowane prace na budowie tzw. Osi Zachodniej we Wrocławiu. Inwestycja składa się z dwóch projektów – przebudowy ul. Kosmonautów na odcinku od kąpieliska Glinianki do skrzyżowania z ul. Fieldorfa (2,2 km) oraz budowy alei Stabłowickiej. Jest to aktualnie największa inwestycja drogowa realizowana w tej części Wrocławia.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
[mazowieckie] Zakończyła się sprzedaż domów typu Bretania w „Villa Creation” na osiedlu „Le Village”artykuł
Pokaż artykuł
[mazowieckie] Zakończyła się sprzedaż domów typu Bretania w „Villa Creation” na osiedlu „Le Village”
Firma Bouygues Immobilier Polska kończy realizację domów w stylu Bretania w inwestycji Le Village w...
[Warszawa] Przekazanie łożyska mostowego do Instytutu Badawczego Dróg i Mostówartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Przekazanie łożyska mostowego do Instytutu Badawczego Dróg i Mostów
W dniu 26 maja do Instytutu Badawczego Dróg i Mostów przekazano przegubowo-przesuwne łożysko mostowe...
100 dni do Euro: Inwestycje w miastach częściowo gotoweartykuł
Pokaż artykuł
100 dni do Euro: Inwestycje w miastach częściowo gotowe
Do mistrzostw Euro 2012 pozostało 100 dni. Miasta-gospodarze podsumowują gotowe inwestycje drogowe o...
Inwestycje drogowe GDDKiA w Małopolsce nie zwalniają [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje drogowe GDDKiA w Małopolsce nie zwalniają [RAPORT]
Inwestycje drogowe realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Małopolsce nie zwalniają. Od połowy roku udostępniono kierowcom trzy bardzo istotne odcinki w ciągu DK47, DK28 i S7. Do tego jeszcze węzeł w Gaju i kładkę w Głogoczowie. I na tym GDDKiA nie poprzestaje. Jeszcze przed zimą Dyrekcja chce oddać do ruchu Północną Obwodnicę Krakowa w ciągu S52 i połączyć ją na zasadach przejezdności z drogą ekspresową S7. A i to nie wszystko.
Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej dla szybszych podróży kolejąartykuł
Pokaż artykuł
Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej dla szybszych podróży koleją
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie przygotowują Centralną Magistralę Kolejową do prędkości 250 km/h. Inwestycje pozwolą skrócić czas podróży koleją m.in. na trasie z Warszawy w stronę Krakowa, Katowic i Wrocławia. Wartość modernizacji CMK realizowanej ze środków budżetowych oraz unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) wynosi ok. 1,8 mld zł.
Wrocław: Ruszy budowa basenu na Brochowie za ponad 30 milionów [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Ruszy budowa basenu na Brochowie za ponad 30 milionów [WIZUALIZACJE]
Strabag zrealizuje nowy aquapark przy ulicy Polnej, gdzie prawie sto lat temu funkcjonowało kąpielis...
W Krakowie trwają zaawansowane prace na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie trwają zaawansowane prace na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic [FILMY]
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4,5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
Co słychać na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic? [FILMY]
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4,5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
W Krakowie powstaje linia tramwajowa do Mistrzejowic [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie powstaje linia tramwajowa do Mistrzejowic [FILMY]
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4,5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
REKLAMA